G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 3 november 2014

Avbrott i vardagen

När Gummi fyllde år så fick han i present av mig, ett dygn i lyx och flärd på Copperhill mountain lodge i Åre..
Boende i silversviten, helkroppsmassage och SPA samt trerättersmiddag. Inte fy skam!
Bra present till någon som jobbar som en slav alla dagar i veckan under långa perioder, ännu bättre present eftersom jag också liksom ingick i paketet :)
Att jag senare la till en "liten" aktivitet var kanske inte helt genomtänkt...
Fjällvandra från Copperhill till Åre by över fjället..... Vansinnigt vackert i strålande solsken, men faan vad jobbigt! Vi gick i nästan tre timmar, upp upp upp upp - i fläckvis snö och däremellan lera och vatten. (Det lät lättare och mysigare när jag läste om det på nätet..)
Nåja, vi kom fram till Åre by och gled in på Werséns för en välförtjänt lunch och ett glas vin.
Lite shopping på det, och sedan taxi tillbaka till Copperhill.
(Blev otroligt nöjd när taxichauffören utbrast; Å fy satan - det är ingen lätt vandring det inte!!)
En SPA och massageupplevelse utöver det vanliga, samt relax och sköna vilstolar i Spabaren. Fantastisk mat och gott vin .Det var balsam för själen vill jag lova... Vi hade supermysigt!
Träningsverken från Hell infann sig dagen efter som ett brev på posten, men So What! Vi hade investerat i oss själva och gjort något helt annorlunda. Åkte hem på lördag lunch med ett enormt välbefinnande.
Gör det gärna igen.....


Blev lite Starstrucked, och var tvungen att fota lite på Zlatans nybygge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar