G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 17 april 2015

Kastrering

Två slokörade och snöpta hingstar hämtades hem igår från Hästkliniken i Östersund.
Aron från Valne Gård och Funi från Fagerland.
Båda grabbarna är jätteflotta och rör sig vackert, men ändå inte tillräckligt för att få behålla manligheten...
Det är lite sent på året för kastrering tycker jag, men eftersom vi varit isolerade på grund av kvarkan så var det inte mycket att göra åt.
Nu är det lerigt och skitigt överallt, så infektionerna lär ju komma som ett brev på posten.
Efter hopläkning och återhämtning ska jag faktiskt provrida min vackre Aron som är stor, kolsvart och ser ut som en frieserhäst (fast lite mindre...)
Kanske det kan bli min nya stjärna??
Aron är efter Ardur frá Lundum som är en stor favorit hos mig, vi har även en halvsyster till Aron med samma pappa - Alda från Valne gård. Båda är riktigt flotta!
Nyvaken Aron på kliniken


Funi från Fagerland - inte så kaxig just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar