G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 13 april 2012

Tävlingsdax..

Ja nu har vi börjat räkna ner.... Om exakt en vecka drar tävlingsäsongen igång. Första i år (för oss) går av stapeln i Borlänge, på Romme travbana. Vi lastar släpet med två hästar Flugar och Kolskeggur.
Första passtävlingen för Gummi och Flugar - otroligt spännande! Första stora tävlingen även för Gummi och "Kolan". Han har ju fått den stora äran att "låna" min häst för att tävla några tävlingar. Det är en otroligt talangfull tölt och fyrgångshäst, men har har inte alltid viljan med sig så det kan bli precis vad som helst...
Själv är jag med som den ständige hästskötaren och mentala coachen. Har även ett uppdrag i  tävlingssektionens uttagningskommité, att bevaka kommande landslagsryttare. Det är både roligt och spännande, men det är också rätt krävande för man måste vara på alerten i alla A-klasser och i alla passgrenar samt alla A-finaler.
Det är alltid lika spännande att se vad det kommer för nya stjärnor på banan, och nästan ännu roligare att se hur fjolårets stjärnor har utvecklats.
Roligast av allt är ändå att träffa alla trevliga människor. Är lite svältfödd på gemenskap med andra islandshästnördar så här på vårkanten.
Nu har jag turen att ha väldigt trevliga islandshästkompisar även på hemmaplan. Är ett gäng "tanter" som träffas lite då och då. Nu har dessa tanter bestämt oss för att tävla sista helgen i april. Galet, men säkert roligt.
Med tanke på att jag red första helgen i februari (kurs) och en uteritt den 10:e mars så känner jag mig inte helt förberedd. Men vad gör man inte för grupptrycket, samt lojaliteten till sin förening....
Har ödmjukt frågat om jag får "låna" tillbaka min häst för detta tillfälle, och det fick jag. Vilken tur!!
Mina fina ridbyxor som jag fick i födelsedagspresent kommer därför att få komma ut och lufta sig för första gången den helgen:)
Håll tummarna alla glada vänner!


Gummi och Kolan




Jag och Kolan
 Lägg märke till att jag inte gärna lägger ut någon töltbild på mig och Kolan, det vore inte så kul att jämföra...

1 kommentar:

  1. Lycka till på tävlingen! Det kommer säkert gå superbra :)

    SvaraRadera