G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 29 maj 2012

Tävling på Wången

Nu ligger jag efter i bloggandet igen...
Har precis varit i Timrå på nationell tävling i fyra dagar. Jättefina ekipage men tyvärr lite få.
Själv har jag slagit på stort och ridit Wångens egen vårtävling.
Kolan och jag ställde upp i T3, med tanke på att jag har ridit kanske 6 gånger under vårvintern så gick det fantastiskt bra.
Har nog mest att göra med Gummis träning av hästen under vintern... Ja ja strunt samma, vi gjorde en uttagning på 5,80 vilket var personbästa!
Ledde inför finalen där jag red ner mig ett snäpp till en andra plats. Energifattigt! var kommentaren av min personliga världsmästarcoach...
Herre Gud, jag hade fullt upp med att hålla tempon, inte ramla ner i trav i nedsaktningarna mm. Skulle jag dessutom göra allt detta med ENERGI oxå... Hårt att vara tävlingsryttare.
Jag är jättenöjd ändå. Hästen var pigg och glad och jag avslutade helgen med en ny fleecejacka sponsrad av Butik Häst é bäst, en blå rosett samt en sjuhelvetes träningsvärk. Vad kan man mer begära?

Vilket ekipage!! (Bilden har jag snott av Eva Herbertsson..)


Här kom belöningen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar