G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 5 november 2010

Islandshästgala

Ja då är det snart hög tid att börja packa väskan och ladda för Västeråsresa.
Flyger ner i morgon bitti och har tur som en tokig eftersom jag blir hämtad på Arlanda och får skjuts hela vägen.
Normalt sett så går det rätt många tåg och flygbussar mellan Arlanda och Västerås men inte fullt lika många just i morgon. Kändes rätt hopplöst ett tag men jag får också skylla mig själv som fattar så sena beslut.
Medan jag velade hit och dit hann flygbiljetten gå upp med ca 100% och hotellrummen ta slut.
Ja ja allt har löst sig, men det blir ingen billig historia detta....
I alla fall ska jag gå på eftermiddagens föreläsningar, sedan ska jag snabbt svida om till galastassen och stråla samman med min käre sambo som kommer direkt från kurs i Stockholm.
En litet glas bubbel och sedan en härlig tre-rätters middag kommer att sitta fint.
Har tränat tre gånger denna vecka så jag kan unna mig med gott samvete. Blir det samma drag som i fjol så kommer jag att dansa bort sisådär 5-7 ooo kalorier under kvällen dessutom.
Härliga tjejerna Maarit och Birgitta  kommer också att vara där, ska bli kul att partaja lite med dem.
Riktigt spännande är det också med alla prisutdelningar.
Gummi är nominerad till Årets sportryttare och Sproti är nominerad till Årets häst.
Just nu ligger Sproti på andra plats med en ynka liten marginal upp till nästa häst. Rösta mer - please!
Vår fina Muska frá Keldudal får ett avelspris så vi åker ialla fall hem med en liten utmärkelse.
Söndag morgon bjuder på hotellfrukost och hemresa.
Snabbvisit med andra ord....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar