G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 25 november 2010

Priser

Ja då vart det bra länge sedan jag bloggade. Har låtit min hästrelaterade värld vila en stund och ägnat mig åt mitt övriga liv, arbete, barn, städning, träning och hälsa mm. Det blir så ibland att när någon del tar för mycket tid och utrymme så måste man lägga den åt sidan en stund.
Vi har ialla fall ett härligt vinterväder här i Jämtland, lite kallt men med knarrig snö och rimfrost på träden.
Anna har haft en välförtjänt semester och varit hemma i Gällivare och blivit ompysslad.
Just nu har vi två duktiga praktikanter hos oss, båda heter Elin varav den ena Elin går på Wången och den andra Elin har gått på Dille.
Vi går ju mot en riktig högsäsong på konditoriet just nu, det bakas pepparkakor, saffransbröd, marsipangrisar och julkakor för brinnande livet. På söndag är det julskyltning och sedan smäller det igång. Det betyder otroligt mycket jobb för min del under hela december och fram till skolstart.
Efter trettonhelgen börjar Sverige att banta så då lugnar sig tillvaron för mig i mitt arbete.
Har lärt mig att stallet och hästarna får klara sig utan mig under den här tiden, det är bara jobbigt att ha dåligt samvete för det också.
Det har varit ett jobbig och hektisk höst där Gummi knappt har varit hemma överhuvudtaget, så vi längtar faktiskt till "jullovet" och tillvaron efter jul när vi kanske får tid att vara tillsammans lite.
Vi var på Islandshästgala i Västerås för några veckor sedan, det var trevligt!
Gummi blev utsedd till Årets sportryttare och vårt sto Muska fick titeln II klass avelsto.
Åkte hem med lite fina priser i väskan.
Just nu befinner sig Gummi på Globen och ska tävla med Döggvi i 5-gång i morgon. Själv stannade jag hemma i år på grund av mycket jobb, men det svider lite, för Globenhelgen är det absolut roligaste evenemanget under året.
Hoppas han får chansen fler gånger.


1 kommentar:

  1. Grattis till utmärkelsen!! Gummi är en av mina "idoler" som nykläckt islandshästfrälst och jag hoppas nån gång kunna ta mig upp på kurs hos er :)

    SvaraRadera