G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 18 mars 2011

World Cup i Danmark

Nu kommer bloggarna i en salig röra.
World Cup i Danmark gick av stapeln för tre veckor sedan, och jag åkte i egenskap av lagledare för ungdomslandslaget. Gummi hade ledig helg så han fick glatt hänga med,vilket jag inte tror att hade något emot.
World Cup är en jättetrevlig tillställning.
Härlig atmosfär, otroliga hästar, bra tävlingar och bra hingstshow, massor av shopping och dansk skräpmat.
Det är roligt att träffa hästfolket igen efter ett långt uppehåll där man mest har suttit ensam på sin fjälltoppp med sina hästar. Mycket mingel och mycket surr. Härligt!
Mitt svenska Dream Team skötte sig ju fantastiskt!
Sverige kunde rida in som segrare i prisutdelningen med en mycket stolt och lite rörd lagledare i bakgrunden.
Jag har helt underbara"ungar" i mitt landslag. Nu var det bara fyra stycken med till Danmark men de är lika fantastiska allihop. Jag har dessutom turen att ha lika fantastiska ponnyföräldrar i laget, men det kanske det som är avel... bra gener nedärvs.
I alla fall så är jag så stolt över dessa unga ryttare som är de bästa förebilder man kan tänka sig, och jag håller tummarna för dem alla nu när tävlingssäsongen snart drar igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar