G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 26 augusti 2011

Och VM fortsatte

VM känns redan ganska långt borta och jag ska inte orda så mycket om allas resultat för de har legat ute i en månad snart...
Gummi tog ialla fall två silvermedlajer i PP1 och i Passlöp 250 m, vilket var en otrolig prestation med tanke på förutsättningarna!
Guldmedaljen var så klart i planeringen men ibland har man inte marginalerna på sin sida, så är det.
Avelsbedömningen av Meyla slutade helt ok men började med en rejäl sänkning. Lilla rara Meyla tog resan ganska hårt (ensam tjej bland 8 hingstar och 1 vallack...) hon har heller inte någon erfarenhet av resor och så mycket uppståndelse. Hon var pigg och fräsch i kroppen men stängde av mentalt. På lördagens prisutdelning var hon sig själv igen, men det var så dags då.... I vilket fall som helst så vet vi alla som sett henne här på hemmaplan att hon är mer än värd sin fina Wången bedömning. Och att komma trea på VM med 230 mils resa i benen det är banne mig inte fy skam! Fantastisk häst!
Mina landslagsungdomar "snorisarna" skötte sig helt fantastiskt! Två guld, ett silver samt en bronspeng till Linda och Isak bland seniorerna. Hurra för dem - helt underbara!
Detta VM är inte det som går in i min historiebok som ett av de bättre... organisationen var strulig, regnade floder (allt på en leråker) dyrt som sa...n. Vi bodde på ett underbart hotell men hade ca 35 minuters resväg enkel resa till tävlingen vilket blev över 100 mil extra resa.
Härlig stämning i laget och fantastiska prestationer lös upp tillvaron en del. Har ju världens bästa kollegor också, Heimir, Eva och Lisa. Ett superbra team. Men hemlängtan fanns där ändå och fler än en gång frågade jag mig själv vad i hela friden jag höll på med...
Näst sista dagen blev jag trampad av en broddad häst och bröt en tå, på hemvägen fick jag 2 000:- i fortkörningsböter.. Kände inte spontant att jag längtade till nästa VM kan jag lova, men man glömmer snart och då är det bara det roliga kvar i minnet.
Tack till alla härliga ryttare (framförallt mina ungdomar), Heimir, Eva, Lisa, Florian och Sisso
Ett underbart gäng!

Meylas avelsbedömning där hon höjde exteriören till 8.20

Team Meyla

Hela landslaget (Foto: Kristoffer Berg)

Så väl värda ett glas champagne på söndagkväll för att fira Sveriges framgångar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar