G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 21 oktober 2011

Ny familjemedlem

Nu har vi (jag) gjort slag i saken och bestämt att vi blir med hundvalp!
I 50 års present fick Gummi en Rottweilervalp av mig.
Det var nog det allra sista han skulle ha gissat på för det har tagit honom nästan en månad att vänja sig vid tanken. Han har velat haft en hund jättelänge men tycker att han reser för mycket. Det blir väl aldrig riktigt rätt läge i så fall, men det kommer säkert att funka jättebra.
Valpkullen som då var bara tre veckor finns i Täby på Deminas kennel.
Just denna hundras har aldrig funnits med i min värld när jag har tänkt hund. Jag har varit inne på långhårig schäfer eller Golden retriver, men vis av erfarenhet så pallar jag inte en långhårig hund när vi bor på gård som emellanåt består mestadels av lera.
Gummis syterson har en rottis som Gummi bara älskar, och jag är otroligt förtjust i en rottistik i Gnesta som bor granne med min mamma. Då föll pussselbitarna på plats. En stor rejäl hund som kan hålla objudna gäster borta, inte hårig och kan fungera som en superbra gårdshund. Kanon!
Det roliga är att alla människor har en åsikt om rasen, antingen bra eller dålig. Den förknippas ju ibland med kamphund och aggrisivitet, men om man köper från en bra kennel med stor erfarenhet som avlar på bra material och dessutom lägger ner tid och engagemang i uppfostran så är jag säker på att det är en mycket trevlig hund.
I alla fall så ska vi åka och hämta Deminas Tina Turner nästa måndag. Superspännande!
Mitt hjärtas allt, William som snart fyller 10 år blir alltså storebror. Inte helt säker på att han kommer att älska läget men han vänjer sig... han gillar ju tjejer!




Deminas Tina Turner 3 veckor
Bilden lånad från Kennel Deminas hemsida


Storebror William på bröllop


1 kommentar:

  1. Åh! Rottisar är underbara! Har själv haft två.Det är så synd de har så ofördelaktigt rykte. De är ju så roliga att jobba med åxå!

    SvaraRadera