G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 12 december 2011

Bye bye Kiljan

Har precis fått rapport från ATG kliniken att vår fina Kiljan är superfräsch och frisk som en nötkärna!
Det känns superskönt...
I dag får han alltså kliva på en stor transport som ska ta honom till Stockholm och till Inga Lill Westberg.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer att trivas med honom, han är en sådan härlig, mysig kille som dessutom är rätt snygg att titta på också.
Att Kiljan får det toppen är jag helt säker på, och just därför känns det så otroligt bra.
De egen uppfödda hästarna får en speciell plats i hjärtat, eller så är man bara larvigt blödig... vad vet jag.
Detta känns i alla fall väldigt bra, även om det gör ont i mamma hjärtat att han ska åka alldeles själv nu.
Inga Lill skickade upp en häst till oss förra veckan som jag ska fota och berätta lite mer om snart.
En riktig pudding!
Våra stalltjejer Anna och Erika är med sina hästar just nu på Frösö hästgård för att de ska få lite behandling för sneda höfter och stela ryggar. (Hästarna alltså)
Håller tummarna att det går lika bra för dem.

Kiljan från Valne Gård och Anna Mattsson


3 kommentarer:

  1. Det ska bli fantastiskt roligt att äntligen få ner fina Kiljan! Jag tror att det kommer bli jättebra med honom!
    Och jag väntar spänt på bilder på älskade lille T :)

    SvaraRadera
  2. Lycka :) Vi ska ta väl hand om prinsen.

    SvaraRadera
  3. Superbra att han äntligen kom iväg, men jag hade hoppats få gosa på honom igen. Kommer sakna solstrålen!

    SvaraRadera