G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 20 december 2011

Sluta snöa!

Nu räcker det...
Jag håller fullt och fast med er alla som har längtat efter snön för att det blir mysigare att rida, ljusare i skogen, renare i hagarna mm
Det finns gränser! Här snöar det hela jäkla tiden, det vräker ner...
Att köra bil i innerstan är hur jobbigt som helst, och att köra på landsvägen i snöyra är heller ingen hit.
Mitt liv som just nu består av mycket jobb och mycket köra bil är aningen komplicerat. Hinner heller inte njuta av fördelarna med snön (vilka då??)
Ja ja, jag vet att jag är gnällig men jag tycker att det svenska uttrycket "lagom" är så himla bra, men lagom finns inte i Jämtland... åtminstone inte vad det gäller väder i någon som helst årstid!
Den som är gladast på Valne gård just nu är valpen Tina som tycker att snö tillhör livets goda.

Nåja, julfint är det i alla fall när man väl har halkat sig hem
 Men så behöver hon heller inte sopa bilar, köra bil, eller skotta.
Snömonstret Tina

1 kommentar:

  1. Söta Tina :)! Kan du inte skicka med Gummi lite snö eller i alla fall minusgrader när han kommer ner i januari?

    SvaraRadera