G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 8 juni 2012

Spännande dag

I dag är det en spännande dag i Valne.
Spes frá Littla Tungu ska insemineras med Midas frá Kaldbakk. Tyvärr får jag inte vara med, men har fått löpande rapporter och allt ser jättebra ut.
Sperman skickades upp igår, anlände till Silverforsens seminstation i dag och första satsen är inne!!
Nästa laddning kommer på måndag och Spes sprutas då igen  (kommer ingen post på helger längre..)
Det skulle vara så galet roligt om detta funkar för tänk vilken stor hingstvärld som öppnas för oss.
Vi är lite bekväma vad det gäller resande med våra ston. Allra mest för att de har föl vid sidan och långa transporter kan inte vara jättelätt för dessa.
Nu finns det en hel del fina hingstar i Jämtland också, men ibland ser man något extra häftigt som man vill använda i sin avel.
Har inte sett Midas live, men de filmer och bilder jag har sett tilltalar mig väldigt.
Vi håller tummarna hårt för att vi får en liten Midasbebis nästa sommar... och självklart blir det ju ett sto eftersom den är på tillväxt och förlossning i Kallsta.
Själv befinner jag mig mitt i händelsernas centrum i Östersund.
Lastbilsflak, vrålande studenter, hög musik och strålande sol. Hela staden kokar och sådana här dagar älskar jag mitt jobb!

Lilla Disa undrar vad som ska hända..

Spolning av underrede...
Dyrbara droppar! ..gäller att inte spilla
Å så här ser min fredag ut, tur att livet är omväxlande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar