G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 25 februari 2013

World Toelt i Odense

Nu var det länge sedan bloggandet.
Februari har verkligen inte varit min månad. Har varit sjuk i princip hela månaden med hostan från helvetet....
Försökte rycka upp mig och packade väskorna för att åka som landslagsledare till Odense i Danmark.
Det här är ett event som är galet roligt och jag brukar se fram emot det varje år, det gjorde jag nu också.
Hostan från helvetet fick ny energi så fort vi landade och jag hostade oavbrutet dygnet runt. På lördagsförmiddagen vid lagets framridning i femgång så tar jag ett steg bakåt, sätter foten på den rättuppstående planka som avskiljer framridningsbanan från övriga golvet. Tippar på att den var ca 15 cm hög...Höger fot viker sig i 90 grader! Vilken smärta...
Biter ihop och jobbar på.
Laget hade dessutom oturen att Annies lånade T2 häst hamnar i ett smittat stall strax innan avresa. Panik i lägret....
De lyckas låna en T2 häst i Danmark som hon aldrig suttit på förr och ännu mindre ridit på.
Otroligt tuff tjej, såg inga hinder utan gjorde sitt allra bästa för lagets skull. Blev en fjärdeplats med knapp marginal.
De övriga tre tjejerna tog varsin andraplacering i sina respektive grenar och de var jätteduktiga allihop!
Danskarna hade superfina hästar och ungdomarna red bra. Det är bara att lyfta på hatten och gratulera. De var värda sin guldmedalj.
Att vi fick pisk av Tyskland var surare. De blev diskade i femgång men fick sina poäng i alla fall...? Det petade ner oss till en tredjeplacering.
Ja ja med facit i hand så bedömer vi att vi blev tvåa i alla fall.
Tjejerna var superduktiga och som vanligt så himla gulliga! Jag är alltid lika glad och stolt när jag får representera Sverige med mina ungdomar. De är speciella! Att dessutom alla mammor och pappor i gänget är helt underbara gör att vistelsen blir extra trevlig.
I övrigt var det som vanligt ett fantastiskt arrangemang och enormt fina hästar. Inte konstigt att det kallas lilla VM. Lägger man till god mat, gott vin, trevlig shopping och trevligt sällskap så blir det fem solar....
En del hästar sitter fast på näthinnan fortfarande, och då inte minst Oliver frá Kvistum som gjorde en femgångsuttagning på 7.83!
Åker säkerligen tillbaka nästa år men utan hosta och utan haltande...

Snyggaste laget
Annie i superfokus innan inridning på banan (här syns plankan som jag lyckades kliva på ...)
Nykomlingen i laget som gjorde sitt första landslagsframträdande, duktiga Nathalie Edh och Askur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar