G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 11 mars 2013

Hälsosamt och stärkande i fjällen..

En hel veckas semester har det varit...
Hela vecka 10 har jag spenderat i Vemdalsskalet i mestadels solsken.
Första fyra dagarna tillsammans med min mamma och mina döttrar, resten av veckan tillsammans med Gummi och goda vänner.
På grund av min enorma klantighet i Danmark så kunde jag inte åka skidor, skittrist tycker jag.... men inget att göra åt.
Min sjukgymnast tyckte inte alls synd om mig eftersom Afterski baren öppnade redan på förmiddagen.
Han tejpade min fot så ordentligt så att långpromenader i alla fall funkade, vilket gladde båda hundarna.
Alltså har veckan bestått av långpromenader, bowling, solsken, god mat med tillhörande goda viner, varm choklad med mintu/chili och vispgrädde, familjemys, födelsedagskalas, Hildings krog, after ski, shopping samt massor av surr och skratt.
Som en något överförfriskad herre sa till mig när jag låg i en solstol utanför Hovdestugan...
- Så här ska du ha det när du har det som sämst!
Det vore något det, ha ha.
Det blev hemfärd på söndagen som by the way var min födelsedag.. och det är inte fel att njuta av gården i strålande sol heller.
Hjälpte Emelie lite med barnridskolepremiären och tog sedan en ridtur på Kolan.
Tänkte fira födelsedagen med att laga god mat och ha lite kalas, men det slutade med soffan, filt, TV och halvkall Kinamat..
Det blir inte alltid som man har tänkt sig...
Tack alla godingar som förgyllde min fjällsemester - det gör vi om!
En glad Maarit på väg mot lunchen.

Gummi poserar i pisten...
Var godare än det ser ut.. Renskavspanna med mos och lingsonsylt.
Fjällhundar... Att jaga längdskidåkare i spåret står numer på meritlistan.
Å trött blir man... Håkan och Wille relaxar.

Jag och Malin på första parkett i solen vid Hovdestugan. (Har snott bilden av Maarit Friman som är fotografen..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar