G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 22 mars 2013

Och solen den skiner...

Det är inte varje år man kan säga att vi har haft Sveriges bästa vinterklimat, men i år tror jag faktiskt det.
Jag är verkligen ingen vintermänniska så jag överdriver inte detta det minsta, men jämför man med hur mellan och södra Sverige har haft det så tror jag att vi är vädervinnare!
I dag strålar solen från en klarblå himmel igen och man skulle önska att man var ledig..
Den här veckan har istället varit hektisk på alla håll för oss båda. Gummi har varit på Bärby och examinerat A instruktörer, undervisat Hipptvåorna på Wången, ridit träningshästar och sedan pipit iväg för att hålla kurs på Brommagård.
Själv har jag bl a varit på ett informationsmöte om gårdsturism längst St Olavsleden... intressant. Kanke ska byta bana och starta upp ett B & B?  eller inte... Trivs rätt bra med att åka till mitt jobb på mornarna ändå.
Nu är det helg om några timmar och Gneisti kör sin årliga Vintertölt på Wången. Ska inte vara med i år eftersom vi är bjudna på 50-års kalas på Bärby Gård i Uppsala. Ska bli jätteroligt att få träffa vänner och partaja lite, det är sannerligen inte för ofta det händer.
Jag ska hinna med ett landslagsledarmöte på söndagförmiddag innan jag flyger hem, så det blir till att knipa hårt om sugrören så inte centilitrarna rinner för fort ur drinkarna...
Gummi åker till Forsen och gör en C-tränar examination på söndagen, så med lite tur strålar vi samman hemma i Valne på söndagkväll.
Sådana här veckor är man otroligt tacksam över att ha sådan duktiga hästmänniskor som jobbar hemma på gården. Vi skulle aldrig fixa det här något röriga livet utan Emil och Sara. Stort stort Tack till er!
Nästa vecka blir på hemmaplan. En hel del jobb på kondiset i marsipankycklingarnas tid, men ändå roligt!
Gummi har avelsvisarkurs på Wången skärtorsdag och långfredag. Nytt koncept som låter spännande...
Annandag påsk kör vi en ridkurs på hemma på gården, då blir det till att bulla upp med go´fika och mat.
I nästa liv då ska vi vara mer lediga....
Emil Sundström på Silfur

Sara Sandqvist på Menja
Panorama bild över vår vackra gård i vinterskrud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar