G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 31 juli 2014

Bassi såld!

Medan Nordiska Mästerskapen i Herning rullar på för fullt så har vi hemmamys och gårdspyssel..
Solen steker och vi får massor med bra saker gjorda, som vi aldrig hinner med annars under somrarna.
En av de bra sakerna var att Bassi från Valne Gård fick en ny familj.
Bassi är 5 år, efter Òmur frá Feti och Muska. Världens coolaste och mest godhjärtade häst!
Jag var inte helt med på noterna när Gummi plötsligt "sålde" min häst. Men när jag hade fått landa i det tänket några dagar så insåg jag att Bassi får ett mycket roligare liv tillsammans med Sara.
Jag har för lite tid att engagera mig helt och fullt i ytterligare en häst.
Nu får han vara Saras älskling och bli regelbundet riden, tränad, tävlad och pysslad med. Det är han värd!
Dessutom är ju Sara världens mysigaste också, så det måste bli "det perfekta paret"
Lycka till Sara och Bassi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar