G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 24 oktober 2014

Skitväder....

....på riktigt!
Det har pendlat mellan toksnö, storm, spöregn, ishalka och storm igen.
Jag har i alla fall väldigt lätt att hålla mig för skratt när det är så här.
Natten mellan onsdag och torsdag stormade det så att jag låg vaken från kl 02.30, det blåste så kraftigt så ett ett fönster på övervåningen blåste upp och totalkraschade.
Möblerna på den övre balkongen åkte runt och ser ut som plockepinn just nu.
Alla dess galna ljud på natten blir ju mycket värre än vad det egentligen är, vilket också hundarna tyckte som flög upp skällandes ungefär en gång i kvarten.
Känslan av att vara ensam hemma i detta inferno mitt i natten är inte helt härlig...
Börjar man dessutom att tänka på de hästar som går ute så får man lätt panik.
Nu har de förvisso halmade ligghallar, men mysfaktorn ligger ändå på minus. Tänk om de skulle bli rädda och slita sig från hagen. Hur i helsike skulle man kunna hitta dem och ännu mindre få hem dem i detta oväder?
Hela torsdagen var vädervidrig och ridskolan fick ställas in. (Vars e ridhuset??)
Eftersom temperaturen inomhus just nu pendlar mellan 15-16 grader (på grund av ett sönderblåst fönster) så kommer fredagsmyset i min ensamhet bestå av filtar, tjocksockar och galen mängd värmeljus... Kanske en liten vintoddy för en frusen själ :)
Ska definitivt sluta gnälla nu, speciellt med tanke på hur många miljoner människor som har det mycket värre. Jag har själv valt att leva mitt liv på en hästgård i Jämtland så det är bara att bita ihop!,
Önskar er alla en trevlig helg!
Bjuder på en vacker sommarbild från sommarbete i Kallsta som motvikt till onsdagsnatt....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar