G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 27 oktober 2014

Stöd kampen mot cancer

I lördags följde vi en utmaning som Jessica Tillström startat. Det innebar att rida en tur, och för varje ryttare bidra med 100:- till cancerfondens insamling för bröstcancerforskning.
Det gjorde vi så gärna!
Vi var fem stycken som red den dagen, och dessutom hade vi vår bästa turledare Tina Turner med så hon fick också bidra med en hundralapp.
Kan med glädje sätta in 600:- på fonden.
För min del så är denna handling både självklar och underbar.
Jag har själv varit drabbad av just bröstcancer - en aggressiv rackare..
Under 2008 och  2009 bestod mitt liv av cellgifter, strålning, herceptinbehandlingar och såklart mycket ångest och oro.
För exakt ett år sedan blev jag friskförklarad! Det är den absolut största och bästa gåva man kan få.
Den gåvan fick jag av alla människor och organisationer som har bidragit med pengar för att stötta forskningen, och gjort det möjligt att ta fram mediciner och kunskap.
För mig och min familj är det en självklarhet att bidra med så mycket man kan. Cancer slår hårt och brutalt, helt utan urskiljning. Nästa gång är det du, eller någon av dina nära och kära.
Både jag och Gummi har idag varsin "bästa vän" som just nu kämpar för sitt liv, tillsammans med så många andra.
I fredags förlorade Sverige en fantastisk kvinna i cancer - Kim Anderzon..
2006 invigde Kim vårt SM på Wången såsom tidigare president för Republiken Jämtland.
Stolt och vacker red hon in på mitt fina sto Emma och höll ett underbart invigningstal.
Det enda hon ville ha var ersättning för tågbiljetten. Hon var ju både "Jämtlandstaus" och islandshästmänniska.
För henne var det en ära att få bidra till detta för att både hästarna och Jämtland stod henne så varmt om hjärtat.
Vila i frid Kim Anderzon.
Fina Kim Anderzon inviger SM 2006 på Wången









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar