G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 6 januari 2015

Kaos i livet

Nu har bloggandet stått väldigt stilla väldigt länge....
Finns fler orsaker till det. Bland annat så är detta den mest hektiska arbetstiden för mig på hela året.
Jag jobbar verkligen superlånga dagar och varje dag dessutom. Har ledigt julafton, juldagen och nyårsdagen... då är jag trött!
En annan orsak är att vårt liv vändes brutalt upp och ner torsdagen före jul då vår lilla fina chihuahuatik Nilla fick avsluta sitt unga liv i en tragisk och sjuk händelse.
Det här blev ett trauma för oss alla, och framför allt för mina döttrar som ägde henne.
Den snällaste och mest kärleksfulla varelse som någonsin funnits. Varför??
Om man försöker hitta en mening med allt som sker så misslyckas jag med det just nu.
Jag lever i en sorg som är enorm och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den.... Det är klart att jag gör så småningom, men det tar tid :(
Det märkliga är att även när ens eget liv befinner sig i en stängd bubbla så går livet vidare utanför som om ingenting har hänt. Det är bara att bita ihop och göra det man ska i alla fall.
Återkommer snart och berättar om bränder, ridkurser och hästbaciller och kommande Islandsresa...
Finaste lilla Nilla, saknar dig så oändligt mycket <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar