G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 12 december 2014

Kursplanering

Vi har två turbulenta perioder varje år när vi inte är helt sams.....
Höstens och vårens kursplaneringar, Hujedamej... gruvar mig varje gång!
Jag som är ett kontrollfreak av sällan skådat slag och vill ha allting klart, uppskrivet och bekräftat helst samtidigt och på en gång.
Gummi som tycker att ett telefonsamtal med ett "troligtvis kanske" som svar räcker långt.
Utifrån detta perspektiv ska vi då försöka tillgodose alla förfrågningar, gamla kunder och nya kunder.
Ta hänsyn till olika tävlingar i respektive arrangörsområden för att undvika krockar, hänsyn till utetemperaturer beroende på ridhustillgång eller inte.
Vi ska också se till att alla får ungefär de datum de vill, och också att resorna ska harmoniera med varandra om det är två kurser samma helg. Vissa helger är det fre-lör och sön-mån som gäller.
Det här är inte lätt ska jag säga..... som att lägga pussel där det efter timmars vridande och vändande ändå fattas bitar.
När vi har placerat ut alla köpare på sina datum så ska alla tillfrågas om detta funkar. Det gör det då inte alltid, vilket gör att hela systemet ibland måste pusslas om.
Det här slutar nästan alltid med att Gummi blir skitless och jag blir tjatig.
De sista kurserna blir aldrig spikade förrän jättesent, och kursarrangörerna som då i dessa fall är helt nya blir superstressade.(Inte konstigt)
Ja ja, vi är i alla fall på andra halvan av processen för att få hela vårprogrammet klart.
 Mitt i stridens hetta åkte Gummi till Finland på jobb, så nu får jag sitta frustrerad med luckor i kalendern hela helgen :(
Hav förtröstan kära kursarrangörer, det kommer att bli bra i slutänden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar