G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 11 september 2015

Utmaning utöver det vanliga..

I lördags sprang jag Tjejmilen i Stockholm! Hade någon spågumma sagt det till mig i julas hade jag skrattat ihjäl mig. Att springa har aldrig funnits med i min värld - tråkigt, asjobbigt och meningslöst..
Blev övertalad tidigt i våras av ett gäng ridkompisar att springa Vårruset 5 km. Av någon anledning hängde jag med på det och det gick ju faktiskt helt ok. Sprang på ca 7,5 minuter per kilometer och benen var som stumma cementblock på upploppet.
På picknickfilten den kvällen så kom vi då på att springa Tjejmilen i september, ja men visst...
September var jättelångt borta och euforisk över att ha klarat 5 km så var jag helt övertygad om att kunna klara allt!
Sommaren gick galet fort och någon vidare löpträning blev det inte. Hade sprungit som längst 6 km (förra veckan) och höll på att tråkas ihjäl.
Nåväl, flög ner med Irja Hjort´Tina Österlind, Sara Leijman och Sandra Andersson (min fina dotter).
Trevlig middag på Vapiano fredagkväll och rikligt med nerver lördag förmiddag. Målet fick vara att komma runt med en mix av springa och gå.
När starten gick så rullade jag i väg i ett behagligt joggingtempo, avverkade kilometer efter kilometer av en fantastisk vacker bana som dessutom var väldigt springvänlig = rätt platt.
När jag passerade 8 km så insåg jag att jag kommer att fixa det, då la jag in en överväxel och ökade tempot ordentligt. Hela sista kilometern (uppförsbacke) sprang jag i någon form av lyckorus och adrenalinkick. Sprängde mållinjen på en tid av 61 minuter! Det är faktiskt typ 6 minuter per kilometer, och jag gick inte en enda meter!!
Har nog aldrig varit stoltare över mig själv.
Hela vårens och sommarens Powerworkträning med otaliga intervaller i uppförsbackar har gett mig en kondition som jag inte visste fanns. Dessutom har typ en miljard squats och benböj gett mig massor av benstyrka vilket var till stor hjälp.
En hel mil och jag var inte ens trött!!
Tänk att kunna förändra sig själv både fysiskt och psykiskt på bara ett halvår, det är helt fantastiskt! Tack Jonas och Icko !!
Det gick superbra för hela gänget, otroligt stolta och nöjda kunde vi fira på retaurang Villagio på lördagkvällen. Italiensk mat och Prosecco, det var vi värda!!

Hela härliga springgänget!

Spegelselfie innan....

32 000 brudar värmer upp på Gärdet..

Men vad bra jag ÄR!!


2 kommentarer: