G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 2 mars 2016

Gneistimästare..

Ibland blixtrar man till...
Har roffat åt mig titeln och priset som 2015 års Gneistimästare på Gneistis årsmöte!
Ett idogt tävlande på våra officiella tävlingar gjorde att jag skrapade ihop flest poäng sammanlagt.
Väldigt otippat och väldigt festligt kan jag tycka.
Jag har själv varit med och instiftat priset samt regelverket för uträkningarna, detta tyder ju på att jag har tänkt helt rätt.
Man ska nämligen kunna vinna detta pris även om man är ryttare på låg nivå. Alla klasser och grenar räknas lika, och man får bara poäng med en häst per tävling.
Så alla "sköna" tusenlappar för anmälningsavgifter, box och haghyror, licens mm gav ju i alla fall lite tillbaka.
Galet roligt!! En speciell känsla att spöa både landslagsryttare och världsmästare.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar