G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 2 mars 2016

Vintertölt

I söndags gick Gneistis vintertölt på Wången av stapeln.
Ett jättetrevligt arrangemang som roddades av Wångens elever från årskurs två.
En rolig och enkel tävling som lockar alltifrån barn, mammor, pappor, fritidsryttare och landslagsryttare.
Olika klasser beroende på ålder och erfarenhet.
Jag ställde upp med min gamle springare Kolskeggur som brukar vara en klippa i sådana sammanhang... Det var han inte denna gång. Med nerver på utsidan for han runt som ett popcorn under hela uppvärmningen. Släppte han en fis så blev han rädd för den med...
När vi väl kom in på banan så frös han bara fast. Stapplade fram i någon form av kort tölt, helt frustrerad över att hästen framför drog i väg mycket snabbare men kunde ändå inte öka tempot oavsett vad jag gjorde.
Styvt, stelt och halvt galet blev resultatet av den rundan... Som tur var fick jag tröstäta en hamburgare medan jag la rosettplanerna på framtiden.
Desto bättre gick det för Gummi och "Snygg"Aron från Valne Gård.
Han är en orutinerad, ung grabb som inte sett så mycket av världen utanför gårdsplanen.
Ett par resor till Wången är väl det han har gjort i livet.. Taktfast, flott och hur cool som helst knep han förstaplatsen i seniorernas Hallontölt - Bra gjort!
Stort tack till duktiga arrangörer för en trevlig dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar