G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 12 oktober 2012

Så mysigt med helg

Ja, då var det fredag igen. Vet inte om det är åldern som gör att fredagarna kommer fortare och fortare...
Denna helg är Gummi hemma, vilket är rätt ovanligt så här års. Det gör ju helgen lite extra mysig faktiskt!
I kväll ska vi klä oss som vanliga människor för att åka in till sta´n och äta middag hos goda vänner. Det ska bli härligt.
Resten av helgen blir vi bara på hemmaplan (tror jag).. Fixa lite på gården, rida och bara må gott.
Ett av mina stora helgnöjen ska bli att se våra treåringar tränas. De är i inridningsstadiet och Emil som jobbar hos oss tränar dem för fullt.
Fick precis rapport om att Bassi är sutten på idag för första gången och det var absolut inga problem...
Bassi är efter Ómur frá Feti och undan Muska frá Keldudal. Han är stor, vacker och mycket trevlig.
Har en liten önskan om att han ska bli en sådan där härlig, trevlig ridhäst helt utan olater, som tanter i min ålder kan "åka" på...
Med andra ord har jag redan utsett honom till min nästa ridhäst.
Baltazar är den andra hingsten , han är efter Berserkur frá Stykkisholmi och undan Spes frá Littla Tungu.
En häst med galet mycket rörelser... däremot så känns det inte som att han blir någon optimal tanthäst.
Han har ett sjujäkla humör, men när han väl ger sig så är han hur fin som helst. Tror att han kommer att vara en utmaning för Gummi under vinter och vår.
Det är lika spännande varje höst när treåringarna ska in och bli vuxna. Det är så roligt att följa dem dessa 8-10 veckor som utbildning steg 1 pågår.
Ska fota dem in action i helgen så jag kan berätta mer..

Här är de två puddingarna när de var 6 månader gamla, och fortfarande levde ett helt och hållet bekymmersfritt liv utan järnskor, sadlar, rep och remmar...
Bilderna har jag snott från http://www.jemthagen.se/ där alla våra unghingstar tillbringar sina första fölmånader samt alla sina sommarlov.

1 kommentar: