G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 28 oktober 2010

Islandshästgala 2010

Nu har jag bestämt mig för att göra Gummi sällskap på den stora Islandshästgalan i Västerås den 6 november.
Han är nominerad som Årets sportryttare, Sproti är nominerad till Årets häst och min fina Muska får ett avelspris.
Jag var tveksam länge till att åka. När man bor med flygplansavstånd så är Västerås ganska bökigt.
Betydligt lättare hade det varit om det hade legat i Stockholm eller Uppsala så transfern hade varit kortare. Det rasar iväg en hel del pengar för ett sådant evenemang med flygbiljett, tågbiljett, hotell samt galabiljett men å andra sidan så var det ju det här med att bara leva en gång.... Med så fina nomineringar och ett fint avelspris så måste jag ju närvara. Brukar ju bli så otroligt rörd över pampiga prisutdelningar så jag packar ner näsduken också.
Vi var där förra året och det var en fantastisk fest. God mat och dryck, dessutom dansade vi natten lång.
Då var jag även med på avelsmötets föreläsningar, vilket jag förmodligen inte kommer att vara i år.
Föreläsningarna börjar rätt tidigt på lördagen och även om jag åker första planet ner så är jag inte framme förrän en bit efter lunch. Det är svårt för arrangörerna att tillfredsställa allas önskemål om tider och platser, och nu blev det så här. Blir säkert jättetrevligt ändå!
Den otroligt fina glasvasen på bilden har bott hos oss i ett år. Gummi blev utnämd till både Årets sportryttare och Årets ryttare.
 Nu ska vi försöka att skicka denna 60 cm höga och rätt tunga glasvas på ett säkert sätt till Strömsholm. Blir spännande att se vem som får den stora äran att bära hem den i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar