G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 24 februari 2011

Gummi och Meyla

I gårkväll lastade vi hästar och åkte till varma sköna ridhuset på Wången igen.
Jag kan inte nog tjata om hur jäkla lyxigt, varmt och skönt det är att få rida där, nu när vi har en sådan kall och jobbig vinter.
Jag gnodde ju på med min fina Kolskeggur. Han var superduktig och det blev ett sådan där härligt ridpass när allting bara stämde. (Det är inte jätteofta det händer...)
Jag tappade däremot fokus på min ridning flera gånger när jag tittade på det andra ekipaget. Gummi red Maarits härliga sto Meyla från Jemthagen. ÖGONGODIS!
Hon är så otroligt häftig med sina långa ben som rör sig överallt. En framåtanda och energi som smittar av sig i hela ridhuset. Nu är hon fortfarande ganska ung och lite så där valpig och vinglig som de blir när de har mycket ben och kropp som ska balansera i harmoni med varandra. Men positiv, glad och med viljan att lära. Jag håller verkligen tummarna att alla pusselbitar faller på plats i rätt tid för då blir det en sjujäkla bedömning i sommar! Nu är det länge kvar och allt kan hända, det är ju fortfarande levande varelser med egen vilja så det är farligt att ta ut något i förskott, men hoppas kan man alltid.
Gummi  blir barnsligt glad över att få rida hästen, och en glad gubbe är ju alltid trevligt....
Vi bara gratulerar Maarit och Leif som har en sådan fantastisk häst som dessutom är egen uppfödning.
Har snott en bild av Maarits hemsida som visar Gummi och Meyla på Wångens avelsbedömning 2009.

1 kommentar: