G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 3 februari 2011

Lyxigt med ridhus

Det är en sådan härlig känsla att kunna kliva in i Wångens stora varma härliga ridhus, lämna täckbyxor, vinterstövlar och tjockhandskar hemma.
Plötsigt känner man sig som en bättre ryttare bara för att man har fått tillbaka lite smidighet och känsla som hela vintermunderingen normalt plockar bort.
I går kväll klämde jag in mig tillsammans med Joanna och Malin på deras ridlektion för Gummi.
Det var riktigt roligt att rida, ännu roligare var det att se de andra ekipagen när de fick svettas och kämpa med instruktörens övningar....
Själv gled jag bara runt och finlirade lite för mig själv, men Kolan gick emellanåt väldigt bra och jag är supernöjd.
Joannas häst Garpur fick sig en ordentlig genomkörare och är nog trött både mentalt och kroppsligt idag.
Malin red Maarits superfina sto Hraffa, de passade varandra otroligt bra. Gummis kommentar var:
Vad bra Malin att du har fått en häst som kan lära dig att rida sakta! Vet inte vad han menade med det?
Nu ska jag ta mig i kragen och försöka åka upp ialla fall varannan onsdag och utnyttja var ridhustid.
Motigt att packa och lasta men gudomligt roligt när man väl är där.
Om någon är intresserad att haka på så finns det en ledig plats i denna grupp, onsdagar ojämna veckor 20.00-21.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar