G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 30 juni 2011

Och sedan sade vi JA!


Kära och lyckliga!



Och i följd av denna hektiska vecka på Wången så roddade vi ihop vårt bröllop...
Kom som en överaskning för många, men det var absolut ingen hemlighet.
Gummi föll på knä hemma på köksgolvet och friade en måndag eftermiddag i september. Lite överaskande eftersom han hade lovat sig själv som liten att aldrig gifta sig.
Jag svarade såklart ja och planeringen började.
Efter många om och med föll valet på vackra Sörmland. Min mamma har ett underbart sommarställe där och vi har många goda vänner i närheten.
Gummis familj kom från Island och några utvalda vänner kom härifrån, min familj och en del vänner söderifrån.
Detta blev en härlig mix som skapade en helt underbar dag och kväll.
Vigseln skedde i Kattnäs kyrka i Gnesta och festen hos mamma i Sundsör. Härligt rolig fest där stämningen var hög från första stund till sängdax vid ca 03.30.
Roliga och vackra tal, härlig isländsk stämsång blandat med snapsvisor. Massor av mat, tårta, champagne, vin och drinkar.
Mina landslagsungar gav oss en bröllopspresent så jag tappade andan och grät en skvätt. En gigantisk vit häst från "Skomakarns" keramik. Så otroligt vacker!
Fick massor av vackra presenter, så nu längtar jag verkligen till vårt nya kök blir färdigt så jag får dekorera.
Tack alla söta goa vänner och familj, ni gjorde den här dagen till något alldeles extra!
Tack också till Marie-Louise och Göran, Hannah och Magnus som jobbad hårt med arrangemanget.
Tack Heimir som slet hårt som tvåspråkig toastmaster, du var suverän!
Största Tack kramen får ändå min mamma som verkligen lade ner sin själ och hjärta, samt en enorm massa pengar på att orda detta fantastiska bröllop.


Bröllopspresent från alla landslagsungdomar


1 kommentar:

  1. Man blir ju alldeles tårögd av att bara läsa om erat bröllop och all framgång med fina hästar!
    Stort grattis till er!
    Kram /Eleonor Ramsell

    SvaraRadera