G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 20 juli 2011

Bråda tider inför VM avresa..

Vardagen rullar på för fullt hos oss.
Vansinnigt mycket jobb på konditoriet, hemma byggs det kök för fullt och rids några hästar.
Mycket tid har gått åt till uttagningskommité arbetet och det som följer med detta.
Att få alla ryttare att boka hur många matbiljetter de ska ha, groom boeende eller inte, hästens transport med hästbuss eller inte... påskrivna landslagskontrakt osv. det är en hel del skaer som ska falla på plats på väldigt kort tid.
Eva Spegel som är huvudkoordinator i detta jippo lär ju inte ha det helt lätt..
Uppmärksamheten på Jämtlands två VM ryttare har också börjat trappas upp. I går var det filmning och intervju med Mitt-Nytt och idag var det Radio Jämtlands tur att komma till gården.
De närmaste dagarna kommer att gå åt till att ragga ihop all "utrustning" som ska med; kaffebryggare,kaffe, kakor, flaggor, svensk mat till Nationernas afton, cyklar, blädderblock, sjukvårdskit mm. VM blir årets semester för mig men jag vet verkligen inte om jag kan kalla det semester....
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fsvt.se%2F1.2483395%2Fkrokomsryttare_i_vm&h=JAQCoaIxW
Här är en länk till inslaget i Mitt-Nytt i går kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar