G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 2 januari 2012

Nu är glada julen slut....

Och vi överlevde ett år till.
Vi har haft en lugn och skön jul hemma i Valne med min mamma och mina två döttrar.
Det största smolket i den så annars härliga juletiden är att jag jobbar konstant hela tiden.
Vi har hur mycket folk som helst på kondiset, alltifrån alla de som vill handla julkakorna, till julklappsköpare som blir hungriga, till hemvändare som bara vill träffas över en god chai latte...
Nu älskar jag verkligen att jobba när det är så högt tryck, det är otroligt roligt men man slits samtidigt av att vilja spendera mer tid med sin familj när alla är samlade.
Vore ju också roligt att vara tillsammans med käre maken när han för en gångs skull är hemma några veckor i sträck.
Vi är inte särskilt synkade i våra liv han och jag.
Nåja, jag har hållt på så här sedan 1987 så det är inget nytt, och jag gillar läget också.
Efter trettonhelgen så börjar alla att banta, då är det väl inte överhopat av gäster hos oss. Jag kan passa på att vila lite då istället.
I alla fall gjorde jag något crazy dessa mellandagar. Jag tog en dag ledigt och var på ridkurs på Wången.
Vi som dragit in sponsorpengar till vår nationella tävling bjöds på en endagarskurs med både Gummi och Camilla som instruktörer. Vi red ett pass var för dem, samt bjöds på trevlig teori och clinic under lunchen.
Vi var faktiskt några glada damer som hyrde stuga på Wången och åkte upp redan på torsdagskvällen.
Vi åt supergod mat, ett och annat glas vin och framför allt träffades och hade jättetrevligt.
Stämningen påminde aningen om "ridläger"... syftar kanske mest på två damer som som bodde i vardagsrummet och fnittrade och tjattrade både jäkligt sent och jäkligt tidigt. Himla roligt var det  i alla fall!

Glada, härliga gänget på Wångenkurs

Gummi och Flugar frá Holtsmúla i passclinic


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar