G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 10 april 2012

Kurs och annat smått o gott

Så var påsken över för i år. Undrar om jag är ensam om att tycka att årstider och högtider rullar förbi i en jäkla hastighet...
Vi har haft en trevlig och lugn påsk hemma på gården. Vädret har mestadels varit skit, men det är inte mycket man kan göra åt det.
Vi har hunnit med en tur till Wångens ovalbana för att Gummi skulle träna och jag filma. (Tur att vi är bra på olika saker).. Har också hunnit med en tur till Kallsta för att titta på våra dräktiga ston, ungston samt föl.
Jag tror att vi har det mest dräktiga sto i världen. Muska från Keldudal, hon var gigantisk! Tog tyvärr inget kort på henne men jag tror jag måste åka tillbaka och göra det någon dag när det är bättre väder.
Hon är betäckt med Thor från Järsta, och jag har skämtat om mitt kommande stoföl; svart med långa ben...
Om hela den magen består av EN avkomma så kommer jag att få ben så det räcker.. Jesus!
I går på annandag påsk höll vi en endags kurs hemma på gården. Vi hade tolv deltagare som red två pass var. Tappra ryttare slet som djur i paddocken, medan en överenergisk instruktör jagade dem. Lilla husan Maria sprang runt och servade alla med mat, fika, godis och påskägg.
Det var en fantastiskt trevlig dag med bara härliga kursare, så det var faktiskt påskens höjdpunkt!
Anna, Sara och Erica jobbade som galningar med stallet och hästarna från tidig morgon till sen kväll, så man kan lugnt säga att det var aktiviteter på gården den dagen... (Världens duktigaste tjejer)
Håller som bäst på att lusläsa almanackan för att boka in lite fler kurstillfällen under våren och hoppas att våra elever vill komma tillbaka fler gånger...
Lena och Ulla med hästar mitt i lektionen
Här jagas Lena och Hrima av instruktören
Nina och Kolan
Glad elev!

Å så här såg det ut i hallen under lunchen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar