G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 9 juli 2012

Härliga Island

Fick lämna gård, jobb, tävlingsreslutat och övriga uppdrag för att åka på en veckas välbehövlig semseter...
Gummi och jag har inte vart på Island tillsammans sedan 2004! Helt galet..
Nu drog vi i alla fall iväg. En vecka som var fullspäckad med Landsmot, släkt och familj samt umgänge med härliga vänner.
Ett bra upplägg där vi båda var nöjda. Vi bodde några nätter hos Gummis syrra med familj och några nätter på hotell med Leif, Maarit, Malin, Håkan, Hasse och Agneta.
Gummis familj är helt underbar. Massor av trevliga syskon, kusiner, syskonbarn, föräldrar mm. Det var till och med en släktträff ordnad på lördagseftermiddagen. Där kan jag väl säga att jag kände mig lätt handikappad. 69 nyfikna släktingar, och jag kan inte språket!!
Vädret var helt osannoligt vackert. Vi åt långa härliga luncher på uteserveringar i Reykjavik och det kändes som Italien..
Satt i slänten på Landsmot i gassande sol med en iskall öl i handen och tittade på den ena fantastiska hästen efter den andra.
Sämre kan man ha det...
Shoppade ingenting, inte ens en enda liten häst... Så duktig!
Nu har vi bestämt att det inte kommer att vara så långt mellan våra Islandsbesök hädanefter.
Folkhavet i slänten på lördagkväll.

Härliga kompisgänget i "brekkan"
Härlig lunchbild
Ja ja, lite regn hör väl till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar