G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 19 juli 2012

Härligt ungdomslag

Då har man återigen jobbat som en liten jäkel under vår och sommar för att utse det allra bästa ungdomslandslaget som ska få representera Sverige i Eskilstuna på Nordiska Mästerskapen.
Det är inte utan att man blir lite siffertrött i hjärnan efter allt detta. Det är ju inte bara de svenska ungdomarnas resultat jag måste ha koll på utan även de övriga nordiska ländernas stora tävlingar.
Ja ja, jag har valt själv...
Lyckan är att jag varje år kan känna mig otroligt trygg och mycket nöjd med mitt lag. Min kära kollega i UK är Åsa William  är superduktig och hon är också ute och dömer i de övriga länderna, vilket gör att hon har superkoll på det mesta.
Förr presenterade vi laget på SM direkt efter sista finalen. Sedan tre år tillbaka har vi gjort om proceduren så att laget blir klart först på måndag kväll efter SM.
Det är så otroligt viktigt att det blir rätt och oftast behöver man landa någon dag efter SM för att tänka riktigt klart.
I år var vi i och för sig helt klara redan på söndagen vilket gjorde senior UK lite lätt avundsjuka..
Vi har ett super duper ungdomslag med grymma ekipage.
Det allra bästa med det här uppdraget är att få ringa runt och berätta att de har blivit uttagna till landslaget.
Alla blir så galet glada, så jag sitter hela tiden med en stor klump i halsen för jag blir rörd.
Ska bli så roligt att följa gänget under NM veckan och jag hoppas att ni alla kommer dit och hejar fram dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar