G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 28 december 2012

Mellandagsnöjen

Gummi har ett finfint arbete dessa dagar.... Han har sågat ett hål som är 4,5 m x 1,5 m i betongen samt en ränna ut för avloppsrör.
I den gropen ska vattenbandet sänkas ner för att hästarna ska kunna gå in i samma nivå som golvet.
I detta hål ska det alltså grävas ur skiffer och jord ner i ca 0,5 m.
Efter många om och men så har han fått låna en liten traktor med skopa. Den var dock för stor och kom inte in genom dörrarna....
Alltså en "miljon" kubikmeter ska grävas för hand! Grattis Gummi... inget gymkort på önskelistan här inte.
Själv jobbar jag med det jag är allra bäst på, att diska och plocka disk.
Alla människor i norra Europa verkar vilja fika på Wedemarks och det är jag ju naturligtvis väldigt glad över, det blir dock ett och annat steg i serveringen dessa dagar. Vekryggen skriker och tvättstugan fylls snabbt av gräddfläckiga kläder.
Med andra ord så råder det ingen direkt julfrid och ledighet i Valne, men vi är vana och gillar läget.
Just nu håller jag på att skriva inköpslistor till vår ridkurs "Jultrams i Valne" Ikväll fylls gästhuset och stallet av åtta härliga brudar och åtta lika härliga hästar.
Ridlektioner, uteritt, massage, after ride, massor av mat och fika står på schemat.
Dessa weekends är bland det roligaste jag vet. Kommer att få två dygn med mysig gemenskap och massor av skratt!
....Bilder kommer efter helgen.

Julpyssel på Valne Rid & Rehabcenter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar