G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 4 september 2013

Sommarens bästa...

Min höjdpunkt på hela sommaren kommer i andra delen av augusti... 3-dagars kurs på Wången - relaxsemester - ridläger - man kan egentligen kalla dessa tre dagar för olika saker. Gemensamt är i alla fall att det är galet trevligt, man lär sig massor och man lever lat och lyxig hela tiden. Detta år var inget undantag, det enda som smolkade tillvaron en aning var att Einar Öder Magnusseon inte var med. Eftersom han inte är helt kry så valde han att ägna sommaren åt sig själv och sin familj - helt rätt beslut, även om han var saknad av oss damer... Alltså fick vi hålla till godo med Atli och Gummi, som i sin tur fick jobba hårt med oss 20 glada ryttarinnor i varierande åldrar och kunskapsnivå. Jag fick med mig massor av bra ridtips och instruktioner som jag kunde plocka med mig hem och fortsätta träna på. Fick dessutom AHA upplevelsen att få till den korta tölten asflott!! Det räckte bra för mig det.. I övrig bestod dagarna av massor av god mat och gott vin, go´fika från ett välkänt konditori i sta´n, bubbelbad utomhus med vackara Wångens utsikt samt massor av skratt tillsammans med underbara människor. Det här är livskvalité på hög nivå! Varje år brukar jag bli lite hyllad för att jag är kursarrangör, så även i år. Dessutom fick jag en jättefin present. Ett inramat foto av Hrimnir (Marängen) från VM, alla hurrade och skålade i bubbel för hans framgångar. Jag blev både rörd och varm i hjärtat. Sista kursdagen gick jag raka vägen in på Wångens bokningskontor och bokade upp 2014 års tredagarskurs, 15-17 augusti blir det. Vi alla hoppas att Einar mår bra så att han kan komma tillbaka till oss, vi behöver goa Einar, även om Gummi och Atli slet hårt och var fantastiska, så är det ändå något alldeles extra att få ha alla tre bästa vännerna på plats.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar