G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

fredag 18 oktober 2013

Valter från Valne




I drygt åtta år har vi haft vår gård i Valne..., i drygt åtta år har jag fått höra att man verkligen behöver en traktor när man bor så här och att det förmodligen är bara vi i hela världen som INTE har någon traktor......
Jag har bara stängt öronen och låtsats som om jag inte har någon hörsel, för på min önskelista är det många saker som står ovanför traktor.
Visst har jag förstått att vårt liv skulle underlättas betydligt med en egen men har ändå försökt att ignorera problemet.
När jag för något tag sedan insåg att vi betalar runt 3 000:- i månaden för inhyrda traktortjänster så var till och med jag (familjens spara) tvungen att vika mig och villigt erkänna för Gummi (familjens slösa) att vi måste köpa en traktor.....
All right! Från tanke till handling gick det med raketfart....som han har längtat!!
Nu är den här... Han heter Valtra A72+L, han är röd och fin och har även med sig både snöslunga, skopa och balgrip i boet.
Saras fyndiga pappa döpte den snabbt till "Valter från Valne"

1 kommentar:

  1. Hoppas inte bränsle, uppvärmning och reservdelskostnaderna uppstiger till 3000 kr framöver. För då tror jag "familjens spara" får ett spel ;)

    SvaraRadera