G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 15 april 2014

Allt ska städas

Helgen som gick var ju väldigt mysig..
Lätt avundsjuk på alla som var i Romme och tävlade. Gummi ångrade sig nog mest att inte ha lastat den vita vackra hingsten och försökt kvala till Gaedinga SM.
Själv hade jag inte något annat val än att snällt fortsätta att träna min häst lugnt och sansat efter att han stått i fyra veckor.
Nåja, vad är väl en bal på slottet......
Vi ägnade helgen åt ridning, skoning, städning, god mat och bad i SPAbaljan. Sämre kan man ha det!
Jag städade hela fikarummet i stallet. Något som har legat som en "blöt handduk" över mitt samvete länge. Så jäkla skitigt!
Jag dammtorkade varje pokal och plakett (ca 110 st) och insåg att de två allra minsta pokalerna var den skörd jag hade bidragit med till samlingen. Jag kunde då konstatera att jag är bättre på att städa än att rida......
Nåväl, fint som attan blev det i alla fall och jag är riktigt nöjd med den insatsen. Ett nytt kylskåp installerades av bara farten och det var en otrolig uppfräschning vill jag lova :)
Gummis städinsats blev på ett annat plan. Gamle Reykur skulle få nya skor och då passade han på att "städa" av honom ett ton vinterpäls.
Söta lilla Reykur, han njöt av varje sekund och jag är säker på att efter skönhetsbehandlingen så sprang han raka vägen ut i leran och gjorde en inpackning.
Mellan städrycken så försökte jag hålla koll på resultaten från Romme. Otroligt stolt och glad över mina vänners framgångar. (Hade gärna varit där och sprutat champagne över dem!)
En riktigt bra helg som tyvärr tog slut alldeles för fort.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar