G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 17 april 2014

Bokat och klart!

Vi går ju som så många andra i väntans tider...
Det är bara ungefär 2 veckor kvar till första stoet ska föla. Det är Spes frá Litla Tungu 2 som är dräktig med Teigur von Kronshof.
Vackra, egensinniga fyrgångsstoet Spes som är bedömd till totalt 8,05 som fyrgångshäst...inte illa pinkat!
I våra vildaste drömmar så kommer det naturligtvis ut en superstjärna - ett sto. Exakt lika fin som Óskadis vom Habichtswald som Frauke Schenzel red på VM i Berlin och på World toelt i Odense. Ståpäls!!
Självklart så är det allra viktigast att det går bra för både sto och föl. Spes var dräktig med Midas frá Kaldbakk sommaren 2012, men kastade det lilla stofölet i januari 2013. Vet inte varför men förmodligen så skötte naturen själv det som skulle skötas..
....Men i år så ska hon få åka till Stuteri Stenholmen och få dejta vackre Álfur frá Selfossi!
Det har varit min drömhingst i många år, så det här ser jag verkligen fram emot. Det är egentligen mot mina principer att transportera sto och föl så långt, men nu får det banne mig bli så i alla fall.
Fördelen är att fölet hinner bli drygt två månader gammalt innan avresa, och vi får ta resan i etapper med många stopp och vilopauser.
Jäklar i min lilla låda vad det ska bli spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar