G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 4 mars 2015

Årsmöte och avsked


Gneisti har haft sitt årsmöte som i vanlig ordning var hyfsat välbesökt (typ 20% av medlemmarna)
Den roligaste avdelningen är när alla nomineringar och priser ska delas ut. Vore ju förvisso ännu roligare om det skedde under lite pampigare tillställning med trumvirvlar och fanfarer!
Jag hade legat i, och nominerat massor av medlemmar som för mig har varit viktiga under framför allt SM. Det finns självklart många fler som har varit underbara och superduktiga men jag gjorde ett litet axplock....
Den största nomineringen gav jag faktiskt min man som var otroligt hjälpsam under hela SM på många olika sätt, inte minst som konfliktlösare.
Det är häftigt att se hur reaktionerna blir när världens lugnaste och vänligaste man plötsligt höjer rösten och blir rent ut sagt förbannad, men på ett seriöst och sakligt sätt.
"När Fantomen talar står blixten stilla..." Applåder och respekt!!
Alla nomineringar finns att läsa på Gneistis hemsida www.gneisti.nu
Själv blev jag utan nomineringar, men förmodligen är folk less på att min nuna är med i alla Gneistisammanhang så det är helt ok.
Däremot så blev jag fint avtackad med ett vackert glasfat och ett livstids hedersmedlemskap i Gneisti.
I 18 år har jag varit Gneistis kassör! och dessutom i ledningsposition roddat 15 stycken nationella tävlingar, 3 SM, ett Lag-SM och ett flertal andra mindre tävlingar, uppvisningar, kurser mm.
Två av Gneistis mest populära evenemang är min uppfinning.
Vintertölt med hela det upplägget, samt Tredagarskurs med tre instruktörer.
Oändliga timmar, tusentals körda mil, massor av sponsring och ett otroligt brinnande engagemang.
Listan kan göra lång, men idag tror jag inte att det är mer än ett fåtal människor som vet hur stor del av Gneisti jag har varit.
Allt har ett slut och nu tackar jag för mej!..nästan.. Jag ska fortfarande under en period sköta bokföring och redovisning till man hittat någon frivillig. I första hand under 2015 så får jag se sedan.
Såklart är jag Gneistit i själen, och kommer säkert att sträcka ut en hjälpande hand när det behövs.
Hedersmedlem i Gneisti!

Gummi blir Gneistmästare senior och Valne gård blir årets Gneistiuppfödare,
Polly från Valne Gård blir Gneistis högst bedömda avelshäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar