G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 29 juni 2015

Hästtransportör

...Nu är jag ju inte bara kock och husa, jag kan numera titulera mig hästtrasportör...
På väg ner till Uppsala passade jag på att hänga på storsläpet och fyllde det med två vackra ston och deras föl..
Fála från Fagerland och Spes frá Litla Tungu 2.
Två förstaklassprimadonnor som skulle till sin nye kavaljer Vaki från Österåker.
Måste erkänna att det kändes lite läskigt att åka helt själv med alla dessa dyrgripar. Att köra dem är inga problem, det var tanken på att det faktiskt kan hända något som var läskig.
Inget drömscenario att ensam behöva lasta ur två ston med föl på E4, och samtidigt försöka byta däck eller nåt annat roligt...
Face your fears får jag ideligen höra av min PT, och det här var att fejsa obehaget på riktigt!!
Det gick i alla fall otroligt bra, och jag körde så himla bra och mjukt så jättebilen med jättesläpet drog nästan ingen diesel alls...
Vilken kvinna! Jag kan typ allt......
Tyckte synd om småfölen som är vingliga redan innan, men jag stannade varannan timme och stod still i ca 25-30 minuter så de fick vila benen och hinna dia.
När vi släppte ut dem så brallade de ordentligt, inga trötta ben där inte..
Nu är de incheckade på Bärby och förhoppningsvis så strålar romantiken redan <3

Så nära långtradare man kan komma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar