G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 29 juni 2015

Resande i kursbranchen

Har kommit hem igen efter en rolig och intensiv helg i Skuttunge utanför Uppsala.
17 glada kursdeltagare deltog i en fyradagarskurs som bestod i att Gummi och Helene Blom red elevernas hästar i två dagar och sedan red eleverna själva kurs i två dagar.
Själv tog jag jobbet som kocka och husa....
Laddade jättebilen med tonvis av mat och fika tidigt fredagmorgon, körde ner och anslöt till kursen lagom till "After ride" stunden på fredag eftermiddag.
Ett jättehärligt gäng hästmänniskor, av vilka jag bara hade träffat ett fåtal innan.
Jag laddade på med massor av mat och fika både fredag och lördag. Hann dessutom umgås och dricka vin med gänget på fredagskvällen - Jättetrevligt!
Kände starkt att jag också ville åka på kurs - inte bara ordna kurs.
Bli servad, matad, instruerad och bara fylla själen med måbraaktiviteter... får bli bättring på detta!
Men jag gillar också att vara med och rodda, det är liksom min grej lite grand :)
Otroligt kul att träffa massa nya likasinnade "hästnördar"!
Roligt var det också att få träffa vår före detta häst Ronja från Valne. Supermysiga, fina Ronja!
Härligt att se att hon har det så otroligt bra, och att hennes ägare Anna älskar henne så mycket.
En mycket lyckad matchmake.
Facinerande hur vi lyckades klämma in 21 personer i Helene och Ronnys kök....

Ronja från Valne och Anna Gudmundsson - trötta och nöjda kursare..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar