G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 24 augusti 2015

Ett guld och ett silver

Vill ju inte vara sämre än världsmästaren, så jag gör lika som min förebild...
Kniper andra platsen i vår paradgren fyrgång V2, och drämmer till med guld i töltgrenen T3.
Det handlar alltså om det stora mästerskapet Gneisti Open som gick av stapeln på Wången i helgen.
Tror det är första gången ever som jag inte roddar tävlingen, utan bara helt enkelt är med och tävlar.
Det var otroligt skönt eftersom jag kunde tillbringa största delen av helgen på hemmaplan med hundarna och lite trevliga gäster. Har inte haft många sådana helger i sommar....
Det här var rena lyxen, att få tävla direkt efter världens bästa kurs förra helgen. Det var så många små detaljer som instruktörerna på tredagarskursen gav, som hjälpte mig att höja mina poäng rätt mycket.
Absolut min bästa ridning någonsin :) Sedan att inte alla pusselbitar satt på plats samtidigt gör ingenting, eftersom helheten kändes fantastisk. Vi hade inte mycket till trav i fyrgångsfinalen eftersom vi blev omridna flera gånger.... då vill Kolan helst tävla i kapplöpning så det blev en härlig mix av gångarter. Normalt sett har vi rätt fin trav som brukar belönas med 6:or och någon enstaka 6.5.
Nu känns det bara så jäkla roligt och inspirerande att fortsätta träna.
Jag är taggad!!
Näst största pussen till Världsmästaren som fick vara groom och tränare i helgen. Tränarbiten gick finfint men det där groomandet tror jag inte blir hans största grej,,,
Absolut största och blötaste pussen till min fina häst Kolskeggur som bara ställer upp och gör det jag ber om - Kärlek!
Tyckte dock synd om teamet som gjorde tävlingen, dels var de oerfarna och de var alldeles för få. De fick slita ordentligt, vilket på sikt tar död på glädjen...
Jag summerar i alla fall min helg som väldigt trevlig med härliga vänner, framgång på tävlingsbanan och strålande solsken!
Vilken pokalskörd det börjar bli - måste bygga ut snart..

Prisutdelning i T3

Gud så vackert fotat av groomen



1 kommentar: