G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 4 augusti 2015

Nu börjar det hända något!

Såklart börjar Sveriges träningstid 07.20, så man får så mycket dötid som möjligt resten av dagen...
Ja ja, vad är väl en sovmorgon på hotell? 
Sproti fick träna på banan och gjorde två i mina ögon magiska stilpassrepor, han som satt på, tyckte däremot att det fanns detaljer som behövde slipas på.. (De detaljerna såg inte jag) 
Träningstiden i morgon är 06.00, tjoho!
I övrigt bestod dagen av exteriörbedömningar, ridbedömning av 5-åriga ston, promenader på marknadsgatan, en liten eftermiddagsförfriskning i breeders"loungen" samt ett välkomstparty på kvällen. Här fick jag ett litet psykbryt när det kom till min kännedom att Nationernas afton, med mat och dryck från alla deltagande länder var bortplockat från i år! En av mina absoluta höjdpunkter som icke landslagsledare skulle nämligen vara att mingla på denna tillställning, äta och dricka gott utan att ha ett uns ansvar.
De senaste 5 VM har jag släpat mat, dryck, kylskåp, rekvisita, möbler, porslin från Östersund till alla möjliga jäkla länder
Serverat allt från ärtsoppa o punsch, viltbuffé, svenskt smörgåsbord, kräftor mm. Ett jäkla slit men en otroligt uppskattad och trevlig tillställning!
I år fick vi ingen sådan..Surt!
Första start 07.20..
Passträning
Försäljningsställen börjar bli överfulla av fina saker, själv nöjde jag mig med en isländsk godisbit..
Värsta myslokalen, här blir det en hel del häng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar