G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 17 april 2013

Vatten och lera betyder säsongsstart..

Nu ser gården inte allt för mysig ut på marken och ännu mindre mysigt är det att få in en stor, glad rottweiler som har lekt i lera en hel dag.
Vi har det väl ändå rätt okay med tanke på att gården sluttar så att vattnet rinner undan fort..
Det är hästhår, lera, smuts och upptinad hästskit överallt, men ändå en sådan superhärlig årstid.
Förutom all sol, och en underbar vårvinter så känns det att hästsäsongen så smått börjar vakna till.
En månad kvar till första fölning, två veckor kvar till första Wångentävlingen och inte ens fyra veckor kvar till den första nationella tävlingen som går av stapeln i Romme (Borlänge)
Sitter med diverse olika anmälningssidor på webben, kalendern i högsta hugg och bankdosan inom räckhåll. Konstaterar att det är sanslösa summor man lägger ner på detta hästliv varje år och tävlingsbiten är inte billig... Som tur är så är det bara ena halvan i familjen som tävlar, men han har då desto fler hästar.
Sproti ska ut på banorna snart igen efter en lång tids vila och rehab. Både Flugar och Döggvi är taggade till tusen, och dessutom kommer Gummi ut med nya stjärnan Safir från Knutshyttan. Roligt och sjukt spännande!
Själv arbetar jag rätt hårt just nu med tävlingsbiten, dels i Gneistiland där jag ska försöka rodda ihop de två första tävlingarna om nästan två veckor. Mitt andra stora projekt är svenska landslaget. Just nu ska allting bokas, planeras, beställas, planeras och förberedas.
Tyvärr har vi den mindre roliga uppgiften att ragga sponsorpengar också, vilket just nu tar en herrans massa tid.
Jag vet att jag gnäller när det blir för mycket att göra, men jag har å andra sidan valt själv och ingen tvingar mig......
Det finns ju en viss tjusning i ideellt arbete också, det fick jag minsann cred för på Gneistis årsmöte som hölls i februari.
Fina utmärkelser som värmde ett ideellt hjärta!

Shit vad jag är bra....
Snart får vi se dem live igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar