G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

torsdag 25 april 2013

Vilken mess...

Någon har sagt att har man rörigt på skrivbordet så är det ordning i huvudet...
Ja, man kan ju alltid hoppas!
I helgen stundar Gneisti tävlingar på Wången och som vanligt tyckte jag i höstas att dessa två kan jag rodda, det är toklugnt...
Nu sitter jag här med massor av ändrade tidsprogram, funktionärslistor, kioskscheman, inköpslistor samt massor av mail från både tävlande och sekretariat. Listan är lång på saker som ska göras.
Jag har ett toppenteam med mig så jag är inte särskilt orolig för att det inte ska bli bra, men det är oändligt mycket i huvudet som jag inte får glömma.
I fredags stod hela ovalbanan under vatten, men det har runnit bort och torkat. Det betyder att kontakten med kosmos funkar igen.....
Roligt ska det bli i alla fall.
Valne gård kommer att visa upp sex ekipage. En på lighten och fem på kvalet...superspännande.
Två nykomlingar ska ut och luftas, det är Dis från Gormgården och Hrimnir från Valne Gård. Båda ska avelsbedömas i juni ,så det här är lite social träning inför det. Superspännande!
Det är betydligt fler ekipage på dessa tävlingar i år jämfört med i fjol, men det small inte till förrän förra helgen, när vi hade förlängt anmälnngstiden med en hel vecka.
Var det kanske Gneistis hejdundrande 30 års fest som lossade hämningarna?

//Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar