G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 10 april 2013

Vilket ekipage!

Vilken fantastisk häst jag har....
Finaste Kolskeggur frá Bakkakoti fick äran att åka med Sara Sandqvist till Wången på Gneistis vintertölt.
Eftersom jag själv skulle åka på fest i Uppsala, så slängde jag ur mig till Sara att hon kunde väl skutta runt på Kolan denna lilla tävling.
Okay sa hon och provred hästen lite dagen innan tävlingen.... lastade och åkte.
Såklart vann de svåratste klassen, Hjortrontölt senior med finfina poängen 6.50
Kolskeggur importerade vi som bara några månader gammal, det var hans mamma Spes frá Litla Tungu som var föremålet för hästköp från Island. Kolan hängde liksom bara med på köpet, likaså hans halvsyster Ronja från Valne som vi precis sålt - hon låg i magen.
Bra affär - köp tre betala för en!
Här ser vi nu den lilla sidovinsten i full aktion. Så flott!
Till saken hör att det är denna fina häst som jag skuttar runt på i Valnes skogar, har gjort några hyfsade småtävlingar på honom och faktiskt kvalat upp till B-klass.
Det kommer inte att bli fullt lika roligt att skutta runt på honom nu när "alla" har sett detta. Det visar tydligt på hur mycket finare hästen kan bli med en riktigt bra ryttare på ryggen.
Nåja, jag har aldrigt utgett mig för att vara en bra ryttare heller så det gör ingenting.. Jag får ta åt mig äran av att ha tränat fram hästen till detta :)
Det är i alla fall otroligt roligt att se hur fin hästen är, och hur galet duktig Sara är att rida !
Ledsen att jag missade det live.
Stort Tack till Joanna Sätter som var där med sin kamera och förevigade detta, och att jag fick tillgång till bilden.

//Maria

Sötmulen min....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar