G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

måndag 20 maj 2013

Ett litet underverk

I lördagsnatt föddes ett litet stoföl efter Muska och Döggvi.
Det är Muskas tioende avkomma sedan hon kom till oss, och hon måste vara den bästa fölerskan någonsin.
Allt enligt skolboken, så cool och så duktig.. Även om hon hanterar sina fölningar själv med glans, så är jag så otroligt tacksam mot Maarit och leif som verkligen har superkoll och glatt offrar sin dyrbara sömn för att inte missa fölningarna.
Den lilla damen som ska få ett namn på D så småningom (fick inte döpa henne till Doris för Gummi...) är så bedårande söt.
Hon är svart just nu men med tydlig skimmelfärg runt ögon, mule och i öronen.
Rena småflicksdrömhästen :)
Man är ju så glad och lättad när det går bra, och både föl och sto är friska och pigga. För en gång skull fölade Muska när det var varmt och skönt ute. Oftast tycker jag att jag har stått och tittat på en liten halvblöt frusen krake i skitdåligt väder.
Nu väntar vi med spänning på att Snekkja från Musö fölar i mitten av juni. Vi har fått låna detta superfina sto av Lena Adervall, även där är Döggvi den stolta fadern.
På fredag skickar vi Spes frá Littla Tungu ner med Maarit och Leif till Stenholmen, där ska hon betäckas med Teigur vom Kronshof.
Hoppas ju såklart på en megastjärna!
Muska ska få komma hem till vita, vackra Döggvi . Jag tar gärna en likadan liten skönhet nästa år igen.
Det är väl härligt med föltider!!!
Skimmel tänker jag bli.
Tjatig morsa
Kissande ställning på vingliga ben..

Nyfödd, blöt och förvirrad... Bild. Maarit Friman
Nu är jag på G!

Ett litet mellanmål är aldrig fel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar