G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

onsdag 5 juni 2013

Tävlingar och studenter

Helgen som just har passerat tillbringade vi på Strömsholm och deras Nationella tävlingar..
Super-Sproti fick stanna hemma för att spara lite på vinnarbenen. Döggvi och  Flugar fick följa med istället (två galet vackra hingstar!)
Döggvi skötte sig fint i femgången och gick till B-final med poängen 6.67. B-finalen gjorde han på 6.71 och knep sjunde platsen, slagen med endast 5 hundradelar... Gladast var jag för då kunde vi åka hem i vettig tid!
Flugar tog ett brons i passlöp 250 meter, inte på någon kanontid men det var också tung och blöt bana.
Min största tävlingsbehållning var nog i alla fall mina landslagstjejer som presterade superfint och med riktigt bra poäng.
Ska ju plocka med mig fem ungdomar till VM i år, och just nu känns det bara fint att sitta i uttagningskommitén.
Väl hemma igen var det bara att ladda om för andra uppgifter... Studenttårtor och studentfika på kondiset!
En av de mest hektiska dagarna på hela året, men också en av de roligaste. För någor år sedan hade jag en stegräknare på mig och mätte upp 32 000 steg denna dagen. Bra va?
Började sju i morse med att packa tårtor, slutar nu vid fyrasnåret med marsipan och grädde långt upp över öronen. Hett ackompanerad av lastbilsflakens skrik och musik, det dunkar i hela kroppen.... men roligt är det!
Belöningen blir en timmes massage av superdukriga massören Eva på Wången, och sedan lite god middag, ett glas rött (eller två) samt ledig dag i morgon. Nice!
Nästa år ska jag själv rodda studentfest för minstingen Emelie, så då blir det inget jobbat den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar