G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 2 september 2014

Bara stora arrangemang

En minst sagt fullspäckad andra del av månaden augusti...
Har inte haft en minut över för varken vila, egna intressen eller bloggande.
Vi tog oss faktisk en välbehövlig semester första veckan i augusti och åkte till Stockholm. Där levde vi lata och lyxiga på min mammas fina sommarställe i Gnesta.
Blev lite uppassade med mat och dryck, låg platta vid poolen och bara njöt.
Mitt i veckan åkte vi in till Stockholm och checkade in på Maudes hotel i Solna. Vi ägnade tre dagar i Stockholm city med att umgås med massor av goda vänner. Det var bara helt fantastiskt.
Härliga uteserveringar i solen, trevlig shopping, fina middagar på Stureplan mm.
Ett liv som är rätt långt ifrån vår vanliga vardag, och just därför så otroligt lyxig...
Efter detta lyxliv blev det hemfärd och några dagars arbete.


Lat och ledig i Gnesta..


På torsdasgkväll blev det inflyttning på Wången och roddande för tredagarskurs.
Min absoluta höjdpunkt på sommaren, som jag totalt hade missplanerat för egen del.
Kursen var smetfull och jag fick inte plats! Bra ordnat Maria.....
Däremot fick jag pendla mellan Wången och Valne som en dåre för vi hade heller ingen som jobbade på gården hemma.
Tillbringade i alla fall kvällarna på Wången och det var ju som vanligt galet trevligt!
Instruktörerna Atli och Gummi var som vanlig superengagerade och bjöd på fina clinics och toppenundervisning. Jag tror att samtliga elever var jättenöjda.
Måndagen efter kursen var jag tröttare än trött - men det var inte färdigt ännu...
 Två fantastiska instruktörer och ryttare





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar