G Einarsson Islandshästar är auktoriserad anläggning, ridskola och B-tränarstation och även Säker hästgård.

tisdag 2 september 2014

Tävlingshelg

Två avkommor av egen uppfödning, segrare i T8 u
Nöjd segrare i F1 och vinnare av Hersirpokalen!

Tröttare än trött fick bita ihop och slugga vidare...
Fredag morgon kl 06.00 var det så dax för Wångenkappsäcken igen.
Gaedingakeppnikval!
Det var verkligen som att famla i ovetskap eftersom vi aldrig hade gjort detta förut. Men med hjälp av snälla och hjälpsamma domare så gick det superbra. På funktionärssidan var det väldigt skralt men vi tappra som var där sprang för kung och fosterland.
Valne Gård gjorde väldigt bra ifrån sig.
Gummi och Döggvi fick 8.57 i A-flokk, Gummi och Kolan fick 8.38 i B-flokk, Emelie och Hrimnir fick 7.75 i Young rider B-flokk och Sara med Ottar landade på ca 8 i B-flokk. Alla SM kvalade!

Lördag morgon var det Gneisti Open start.
Fortfarande otroligt skralt med funktionärer, så arbetsbelastningen på de få tappra själar som jobbade blev helt orimlig. Vi var tolv personer färre än vad vi brukade vara. Dessutom hade vi laddat på med en regional tävling - SM kval. Allt för att bjuda jämtarna på ett hemmakval inför SM 2015 som kommer att kräva två kvalpoäng för att få vara med.
Som grädde på moset fick vi också veta på onsdagskvällen att vi skulle hålla i fikaförsäljningen själva. Tjohooo!
Tävlingarna flöt i alla fall otroligt bra, och det var som vanligt ett jätteproffsigt arrangemang. 
Fina prestationer på banorna och det var jätteroligt att se mina vänner plocka hem massor med blågula rosetter.
Gummis elever gjorde otroligt bra ifrån sig och man kunde verkligen se att träning ger färdighet.
Stor Grattiskram till er alla!
Gummi vann speedpassen och femgången med Döggvi och Emelie vann T8 u med Hrimnir.
Heja Valne!
Sisådär två minuter efter femgångens prisutdelning så var hela ovalbaneområdet tomt. Vi blev fyra personer kvar som fick packa ihop och städa.
Efter att ha släpat grejer i ca en och en halv timme så fick jag fylla bilen med domare och åka till flyget t o r.
Kom hem vid åttatiden på kvällen och insåg att jag hade ätit två mål mat på hela helgen, bilen var skitig från topp till tå och min hall var överfylld med prylar, skitiga termosar, sopor mm.
Någonstans där brast det för mig.... Jag var så genuint ledsen och så trött på allt så att tårarna rann..
Har aldrig hänt förut, jag är van att jobba hårt och under stress, men nu hade jag bara en stark känsla av ensamhet och en undran varför jag inte var värd att få tävla och ha trevligt.
Där och då dog hela min entusiasm för ideellt arbete som jag har hållit på med i 18 år.
Det har i alla år varit förenat med gemenskap och glädje, man har stöttat och hjälpt varandra. Nu var det inte längre så. 
Måhända att alla var slutkörda efter SM, men ändå förväntade sig alla att det skulle bli tävling som det alltid gör. 
Det är ingen annans fel att jag gör konstiga och felaktiga prioriteringar i mitt liv, det kan jag bara skylla på mig själv. Det är bara sorgligt att jag inte fattade förrän jag gick sönder.
Nu kommer jag att ägna rätt stora delar av hösten till att slicka såren, och framförallt försöka hitta tillbaka till mitt eget hästintresse igen. Det var ju ändå det som startade upp allt detta.
Vill också efter allt gnäll verkligen hylla och tacka de duktiga och tåliga människor som jobbade under dessa tävlingar.  Ett riktigt kanonjobb!
I den bästa av världar så borde man både kunna hjälpa till och själv tävla, att hjälpas åt till pannan är i kaklet för att sedan kunna ha det trevligt på kvällen. Hoppas att Gneisti kommer tillbaks dit en vacker dag, för då är det roligt!!

Gummis duktiga elever  1a 2a 3a i F2,Hurra!


2 kommentarer:

  1. Förstår dej mkt väl, tyvärr är det nog ofta så, de dom sitter ansvariga jobbar tills all deras glädje försvinner och då först måste man hitta nya stjärnor som jobbar vidare tills de sitter i samma situation. Det sägs att nya sopar sopar bäst , men tänk om man kunde mixa nya och gamla sopar, då skulle inget skräp vara omöjligt eller för stort

    SvaraRadera
  2. Sympati! Tråkigt att inte fler funktionärar och hjälper till. Hoppas du piggar på dig snabbt.

    SvaraRadera